Click here for more info: Peugeot Car Wiring Diagrams


Peugeot 106 MB3 Automatic Gearbox.
Peugeot 106 TU1-TU9-TU32 Engine - Ignition System/Carburetion.
Peugeot 106 TU1MZ/L Engine - Magneti Marelli G6.
Peugeot 106 TU2J2Z/L Engine - Magneti Marelli 8P Multipoint Injection.
Peugeot 106 TU5J2/L3 (NFW) Engine - Magneti Marelli 8P Multipoint Injection.
Peugeot 106 TU5J2Z/L Engine - Magneti Marelli 8P Multipoint Injection.
Peugeot 106
 TU5JPZ/L Engine - BOSCH MP5.1.
Peugeot 106 TU9MZ/L  - TU3MCZ/L Engine - BOSCH MA3.0

Peugeot 306
 TU3JP/L3 Engine - Injection/Ignition SAGEM SL 96.
Peugeot 306 TU3JP/I.F/L4 Engine - BOSCH Multipoint MP7.3 Injection Ignition.
Peugeot 306 XU7JP4 Engine - Injection/Ignition SAGEM EC02.
Peugeot 306 XU7JPZ/K Engine - Injection/Ignition Magneti Marelli MM8P.
Peugeot 306 XUD9TE/L3 Engine.

Peugeot 307 Complete Wiring Diagrams.

Peugeot 405 XU5M2Z Engine - MMFD Injection-Ignition G5 Monopoint
Peugeot 405 XU5M3Z Engine - MMFD Injection-Ignition G6 Monopoint

Peugeot 406 XU10J2CTE Engine - BOSCH Multipoint MP3.2F.
Peugeot 406 XUD11BTECY/L1/L3 (P8C) Engine - EPIC Diesel Injection.

Peugeot 605 XU10J2Z Engine - BOSCH Motronic MP3.1 Injection Ignition.
Peugeot 605 XU10J2TE Engine - BOSCH Multipoint MP3.2 Injection.
Peugeot 605 XUD11ATE/Y Engine - Electronically Control Exhaust Gas Recycling.

Peugeot 806 & EXPERT XUD9
BTF (DHX) Engine - BOSCH AS3 VP20 Diesel Injection.

Comments

  1. http://firestartingautomobil.blogspot.com/

    Salam aku datang bukan nak kondem tapi saja cari pasal

    Peugeot 308 VTi dikuasakan oleh unit enjin siri EP6 yang dibangunkan secara bersama antara pihak Automobiles Peugeot dan BMW. Maka tidak hairanlah jika unit enjin yang sama boleh didapati pada model Mini Cooper.

    Biarpun begitu, saya harus mengakui bahawa sistem brek yang ada pada jentera ini cukup efektif. Brek yang merangkumi sistem ABS (Anti-lock Brakes), EBD (Electronic Brake Force Distribution) dan EBD (Emergency Brake Assist) berupaya bertindak dengan cemerlang. Pedal minyaknya pula mempunyai dua tahap sebelum ia dapat dipijak rapat hingga ke lantai.

    Kestabilan jentera kompak itu terbukti ketika mengambil selekoh pada kelajuan menghampiri angka tiga digit. Ia terasa seperti melekat di atas jalan raya tanpa rasa membuang atau sebagainya.

    Kerangka yang rigid, titik graviti rendah dan bukaan wheelbase lebar. Ciri itu kemudian disempurnakan lagi dengan aplikasi topang MacPherson bebas pada roda hadapan dan suspensi jenis deformable berbentuk U pada dua lagi baki rodanya.


    Enjin yang pernah memenangi anugerah International Engine of the Year (2007 dan 2008) ini di atas kertasnya mampu menghamburkan kuasa sehingga 120hp pada putaran enjin 6,000 rpm, dengan tawaran tork maksimum 160Nm @ 4,250 rm.

    kuasa enjin itu tidaklah mengecewakan. Ia mampu membawa tubuh Peugeot 308 VTi ke angka 110 km/j dengan pantas tanpa sebarang masalah.

    Tiba di takat kelajuan 170 km/j, ia bagaimanapun perlu mengambil masa agak lama untuk mencecah angka 180 km/j dan seterusnya. Malah, jarum rpm juga akan berada sekitar 4,500 rpm. Berbanding unit berenjin Turbo, anda perlu sedikit bersabar bagi membolehkan jentera itu kembali mendapat momentum sebagaimana sebelum anda menekan brek.

    Secara peribadinya, saya berasa sedikit kecewa kerana ia dipadankan dengan transmisi automatik empat kelajuan. Dipanggil System Tiptronic Porche, ia tetap membolehkan anda mengawal sendiri kedudukan gear secara manual. Sekiranya mahu gear 'dipegang' lebih lama daripada biasa, tekan sahaja butang S yang ada di sebelah tuil gear.

    yang pastinya aku lebih selesa dengan pemanduan Proton iswara yang aku pandu sekarang ni...... sape lah aku aku tak mampu pakai kereta ni....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ixora HOMESTAY Kelapa Sawit, Kulai-Sedenak, Taman Scientex Johor.