Wajah baru, azam baru, pemanduan baru..

Berwajah baru, berazam baru & pastinya gaya pemanduan baru..
Syukur semuanya telah selamat berlalu.. orang putih kata, let's gone be by gone..
begitulah jua utk kita semua..
Segala yg berlalu jadikan pengajaran, yg baik dijadikan teladan, yang buruk dijadikan sempadan.
Erm, berbalik pada tajuk ari ini, (skema laa pulak ayat wa nie.. hehehhe²) , senbenarnya ginie ceritanya.. Kemlngan yang lalu btol² menginsafkan wa.. Kalau dulu wa kaki 'lari', kali nie wa amalkan konsep 3s yg begitu mudah utk diikuti.. 3s stand for; SLOW: STEADY: SELF-ESTEEM.. Walaupun wa mmg sukakan cabaran dlm pemanduan, wa akn pastikan jln raya yg bersesuaian utk lari laju.. Cuaca??? Yup, hujan mmg laa hazard.. Jgn anggap tayar brand baik, tayar baru high profile dgn rim yg besar (17inch ke atas), best utk layan corner jer, kalau hujan senang² jer kena "tarik" beb..
Mudah² an sedkit sbyk tips kali nie kita sama² hayati ok..
Next: 406 D8 telahpun berlalu, kini masih 406 yg mnjadi pilihan hati.. New 406 atau lebey dikenali dgn 406 D9 berkapasiti 1997cc DOHC 16v model EW10 (Vti) mnjadi pilihan hati..
Pada harga mampu milik, 406 D9 merupakan nadi pertama kepada adik nya iaitu 407 yg turut mnggunakan enjin model yg sama.. Enjin ini telah terbukti antara 10 ranking enjin terbaik di Eropah pada tahun 2000. Sehingga kini, model terbaru 407 di Malaysia masih mengekalkan enjin model ini walaupun terdapat byk lagi variasi enjin seperti EW12 (2200 cc), dan ES9 (3000cc V6) di pasaran antarabangsa..
Ok laa, got to go.. Sharing means caring.. So, rasanya x terlewat lagi utk wa smpaikan greeting Salam AidilAdha utk semua Muslimin Muslimat yg ada & Salam 1 Malaysia utk semua ok.. Charios..

Comments

Popular posts from this blog

Ixora HOMESTAY Kelapa Sawit, Kulai-Sedenak, Taman Scientex Johor.